Tiedote 2/2023

Kevättalkoot

Yhteiset kevättalkoot pidetään lauantaina 13.5. alkaen klo 10. Perinteisesti kunnostetaan yhdistyksen palstoja ja siivotaan mökkejä sekä laitetaan muutenkin aluetta kuntoon.

Tarjolla keittolounas ja kahvit. Otathan omat ruokailuvälineet mukaan.

Kevättalkoisiin osallistuminen on pakollista. Iso kiitos jo etkoihin 6.5. osallistuneille!! 👍

Jäsenkysely

Jäsenkyselyyn vastasi kaikkiaan 102 yhdistyksen jäsentä – kiitos kaikille! Pääsääntöisesti palaute oli positiivista ja vapaasana- kentässä saimme hyviä kehittämisehdotuksia. Arvoimme lahjakorttien saajat hallituksen kokouksessa 2.5. ja onnettaren suosimille ilmoitetaan asiasta.

Tuntityövuoro- ja vartiovuorolistat

Hallitus on käynyt läpi työryhmien kokoonpanot ja kunkin ryhmän vastuuhenkilö ottaa yhteyttä ja infoaa omaan ryhmäänsä kuuluvia.

Työvuorolistat – samoin kuin listat vartiovuoron varaamista varten tulevat työkaluvajan / pukuhuoneen ilmoitustauluille maanantaina 15.5.

Vartiointi aloitetaan juhannukselta ja jatketaan syyskuulle. Tuntityövelvoite on 10 tuntia ja kesän aikana tehdään yksi 3 tunnin valvontavuoro.

Lue lisää yhteisistä tehtävistä.

Kesävesi ja päävesihanan sulkuvuorot

Toiveissa on, että HSY ehtisi avata kesäveden ennen päätalkoita. Putkiryhmä on tarkistanut kasteluvesiverkoston, mutta mitään sulkuja ei saa avata ennen kuin ryhmä on vielä koeponnistanut ja tarkistanut putkiston. Jos vesi on avattu, tarkistus tapahtuu viimeistään talkoopäivän aamuna.

Varauslista päävesihanan sulkemisesta on ilmoitustaululla. Varattavina ovat viikot 20–25 eli juhannukseen saakka, jonka jälkeen sulkemisesta vastaavat vartiovuorossa olevat. Jos huolehdit päähanan sulkemisesta viikon ajan, se korvaa valvontavuoron.

Mökkien vuokraus

Jos haet haet mökkiviikkoa, lähetä hakemus Sirpa Lehtoselle sirpa.s.lehtonen@outlook.com keskiviikkoon 24.5. mennessä. Metsärannassa ensimmäinen haettavissa oleva on viikko 23 eli 5.-11.6. Torpan kattourakan vuoksi siellä ensimmäinen haettavissa oleva on juhannusviikko 25 – kuitenkin sillä varauksella, että kattourakka on valmis. Hakemukseen ykkös- ja kakkosvaihtoehdot. Arvomme mökkiviikot heti 24.5. jälkeen ja ilmoitamme viimeistään lauantaina 27.5.

Tertun taimimyynti ja Pihavilla-esittely

KE 24.5. klo 17-19

• Tertun taimimyynti. Tilaukset SU 21.5. mennessä. Katso tuotelista (on myös ilmoitustaululla).

• Uusia lavakauluksia myynnissä á 10 €. Leena Hongisto myy, maksu yhdistykselle.

• Puutarhaan tarkoitettujen lampaanvillatuotteiden esittely ja myynti (kortti tai käteinen käy). Hanna Seppäläinen Esbaulta kertoo, mitä kaikkea on tarjolla.

KE 7.6. klo. 17- 19 Taimimyynti. Tilaukset MA 5.6. mennessä. Katso tuotelista (on myös ilmoitustaululla).

Taimivaihtajaiset

Jäsenkyselyn yhteydessä saimme toiveen taimivaihtajaisten järjestämisestä ✨.

Onko itseltäsi jäämässä taimia yli tai haluat jakaa ja vaihtaa syksyllä kukkivia perennoja palstalaisten kesken? Nyt siihen mahdollisuus lauantaina 27.5. klo 11-14. Tarkempaa infoa asiasta ilmoitustauluilla lähempänä.

Torpan kattourakka

Torpan katon uusiminen alkaa näillä näkymin rakennustelineiden pystytyksellä maanantaina 15.5. Asbestipurku alkaa tämän jälkeen. Alue rajataan työmaa-alueeksi ja pikkuportti suljetaan urakan ajaksi. Torpan taukotila on työmaan käytössä ainakin asbestipurun ajan.

Multatilaus

Minna Ruohtulan ennakkomaksuja vastaan tilaama Metsäpirtin multa on saapunut maanantaina 8.5. Käy hakemassa maksamasi määrä ja ilmoittakaa Minnalla FB- tai sähköpostiohjeistuksen mukaisesti, kun haettu. Minna tekstiviestit 040 589 5161.

Jäsenmaksut ja yhteystiedot

Jäsenmaksulaskut on lähetetty vuosikokousta seuraavana päivänä 20.3. Maksujen eräpäivä oli 28.4. Tarkista, että lasku on maksettu. Jos et saanut laskua, ota yhteyttä toimelan@gmail.com ja saat uuden laskun. Jäsenmaksun maksamatta jättäminen voi johtaa irtisanomiseen. Varmista, että yhteystietosi ovat ajan tasalla. Jos haluat tarkistaa tai tiedot ovat muuttuneet, talkoiden yhteydessä on Annikin mökin toimistolla päivystys klo 12–13 välisen ajan.

Ja vielä…

Huomioittehan kohteliaan, avuliaan ja muut huomioivan käytöksen palstalla ollessanne!

Tervehditään, kun kohdataan – vaihdetaan kuulumisia ja 😘 kehutaan toisiamme!

Hyvää alkanutta viljelykautta kaikille!

Toimelan Palstapuutarhayhdistys ry

Edellinen