Tiedote 4/2022

Elomyyjäiset tiistaina 9.8. klo 17 alkaen

• Jokaisen osallistumista tarvitaan, ole mukana oman tilanteesi ja aikataulujesi mukaan.

• Tehtävää on useampana päivänä, joten valitse itsellesi sopiva päivä ja tehtävä Elomyyjäisten valmistelujen linkistä!

• Jos et pysty osallistumaan valmisteluihin tai olemaan paikalla myyjäispäivänä, voit tuoda myyntiin oman palstasi satoa tai tehdä leivonnaisia kahvilamyyntiä varten.

• Mikäli teet leivonnaisia, ilmoitathan siitä kahvilasta vastaavalle Jatta Heinlahdelle viimeistään sunnuntaina 7.8. Näin pysytään kartalla, mitä kaikkea hyvää on tulossa! Ohjeistukseksi Jatalta: ”Pullat, sämpylät ym. hiivalla kohotettavat myyjäispäivänä leivottuja. Marjapiirakat, kakut jne. voi leipoa pari päivää ennakkoon.”

Apua ja viljelyneuvontaa

• Viime palstakatselmuksen jälkeen hallitus joutui antamaan monta huomautusta ja valitettavasti myös irtisanomisia.

• Jos elämäntilanteessasi on haasteita tai viljelyyn liittyen on kysymyksiä, on apua ja viljelyneuvontaa kyllä tarjolla.

• Yksin ei tarvitse jäädä pähkäämään - kysykää rohkeasti apua ja neuvoja hallituksen jäseniltä ja naapuripalstalaisilta.

• Viljelyohjeita myös sivustollamme www.toimelanpp.fi otsikolla Palstan hoito.

Kasteluvesiverkosto ja -putket

• Kasteluvesiverkostoa uusitaan vähitellen ja haurastuneita rautaputkia vaihdetaan muoviputkiin. Verkoston kunnostus ja korjaustyöt kuuluvat Putkiryhmän vastuulle.

• Palstalaisten ei tule omatoimisesti siirtää putkia, koska se aiheuttaa vaurioita ja vuotoja.

• Putkia on varottava ruohoa leikatessa. Siistiminen putkien läheltä on tehtävä trimmerillä.

• Kasteluletkut pitää irrottaa hanoista käytön jälkeen, että mahdolliset vuodot ja auki jääneet hanat on helpompi havaita.

Muovit palstoilta pois

• Joillakin palstoilla näkee katteena käytetyn muovia: jätesäkkejä, muovipohjaista mansikkakangasta jne.

• Tämä materiaali hapertuu pakkasessa ja pilkkoutuu vähitellen pieneksi säläksi lisäten mikromuoviongelmaa.

• Kaikki muovipohjainen materiaali palstoilta tulisi poistaa, eikä uutta muovia saa laittaa palstoille.

Palstakatselmus 22.8.

Seuraava palstakatselmus on maanantaina 22.8.

Huomioimme, että

• sadonkorjuu on aloitettu,

• rikkaruohot poistettu viljelyalueelta, pensaiden alusista ja kukkapenkeistä

• sekä palsta muutenkin siistissä kunnossa.

Toimelan Whatsapp-ryhmä

Tuloksellista ja satoista heinä- elokuun vaihdetta toivottaen,

Soile, puheenjohtaja

Edellinen